FANDOM

2015 er det første år af den genstartet BIONICLE linje efter afslutningen af den foregående iteration af den linje, der løb fra 2001 til 2010. Det er det 12. år for at have en historie og det 15. år, siden den linje oprindeligt blev lanceret. Det ligger på øen Okoto, og fokuserer på Toa og deres søgen efter de Magten Masker i konflikt med onde kræfter.

Er i øjeblikket planlagt et ukendt antal bøger. Der er ingen planer om fuldgyldigt tegneserier, men korte strimler vises på boksene for de nye sæt. I vinteren bølge, blev i alt 14 sæt frigivet, og 5 mere sæt er blevet frigivet i sommeren 2015. Det er stadig uvist, om flere sæt vil blive frigivet i dette år.

Tv-episoder, der har luftet er på YouTube.

Historie Edit

De legendariske maske beslutningstagere, Ekimu og Makuta, gjort masker af strøm til de harmoniske øboere af Okoto, kaldet beskyttere. De beskyttere værdsat Ekimus masker mere, hvilket Makuta at skabe Maske af Ultimative Magt som en handling af oprør mod sin bror. Da han iførte sig den Maske af Ultimative Magt, Makuta mistede kontrollen over sig selv og øen var næsten ødelagt. Ekimu bankede masken væk fra ham, og masken, sammen med Ekimus Skabelsemaske og Makutas Maske af Kontrol, var spredt over hele øen. Begge maske beslutningstagere blev efterladt i koma.

Senere, seks Toa styrtede ind på øen og begyndte en søgen efter at finde de Masker af Magt og stoppe den stigende onde på øen. Hver Toa gik med deres elementets beskytter og fundet deres gyldne maske af magt. De lærte af deres mission at gå til byen maske beslutningstagere og stoppe den stigende onde.

Indstiller frigivet Edit

Vinter bølge Edit

Fjorten sæt blev løsladt i løbet af vinteren bølge, herunder seks Toa, de seks beskyttere, Kranieedderkoppernes herre, og BIONICLE Hero Pack.

  • Mestre/Toa
    • 70784 Lewa, junglens mester
    • 70785 Pohatu, stenens mester
    • 70786 Gali, vandets mester
    • 70787 Tahu, ildens mester
    • 70788 Kopaka, isens mester
    • 70789 Onua, jordens mester

(Hver Toa kan kombinere med deres respektive vogter.)

(Hver beskytter kan kombinere med deres respektive Toa.)

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki