FANDOM

BIONICLE er en linje af legetøj og en historie lavet af LEGO Koncernen, der markedsføres over for dem i 7 til 16 årige interval. Linjen blev lanceret i januar 2000 i Europa og juni/juli 2001 USA.

Historie Edit

1997 var en absolut horrid tid for LEGO virksomheden. For første gang i virksomhedens historie, havde det sendt et tab. LEGO Company behov for en ændring, for at det at appellere til denne nye generation af unge. De indså, at børn i denne tempofyldt moderne verden ønskede noget cool at lege med, der ville omfatte mere end byggeklodser. Børnene ønskede en historie bag disse blokke, og til at gå med den historie, de ønskede pæne stykker, at de kunne bruge til at skabe deres egne play fantasier.

Nej, det var ikke starten på BIONICLE som man kan forvente, at det, det var fødslen af Star Wars linje. Star Wars var en smash hit, og det næsten tog LEGO ud af den røde for 1999. Selv om salget for sættene var udestående, et stort antal royalties måtte dog skal udbetales til Lucasfilm for at bevare licensaftalen for Star Wars. LEGO nu vidste, at mursten med en historie og fokus arbejdede, men licensaftalen med Lucasfilm holdes LEGO ud af den sorte.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki