FANDOM

Ekimu, Den Vise Mester, er en af maskemagerneOkoto, og bror til Makuta.

Biografi Edit

Legenden Edit

Ekimu var maskemager på øen Okoto, og skabte Kraftmasker til øens beboere sammen med sin bror Makuta.

Ud over at skabe masker, var de to brødre også blandt øens forsvarere, og ledte kampen mod de frygtindgydende Skull Raiders (oversæt).

Under en Maskefestival, viste Elementvæsenerne sig for Ekimu. Han tog deres tilstedeværelse som et varsel, og sammen med sine venner, Vogterne, rejse han til Tidstemplet ved hjælp af sit luftskib, hvor han brugte Tidsmasken til at se ind i fremtiden. Han så den katastrofe, der en dag ville komme til at passere, samt Toaernes ankomst, og begyndte at smede de Gyldne Kraftmasker. For at fuldføre sin opgaven, bad han Vogterne om at indsamle Elementkrystallerne fra Elementvæsenerne.

Kraftmaskerne smedet af Ekimu blev i sidste ende mere foretrukket end hans brors. Drevet af misundelighed smedede Makuta en maske, der kombinerede flere elementer, og overtrådte en hellig lov i processen.

Makuta havde tidligere forsøgt med mindre avancerede kombinationer, såsom at indpode en maske med to Elementkræfter og gøre det muligt for almindelige øboer at bruge dem. Han afslørede disse masker efter Ekimu havde præsenteret en rækkke nye masker til Vogterne, som han havde styrket med hjælp fra Elementkrystallerne fra Elementvæsenerne. Da maskerne viste sig at være farlige, irettesatte Ekimu sin bror, men Makuta reagerede ved i hemmelighed at smelte sine masker ned og stjæle Ekimus krystaller, for at skabe den Ultimative Kraftmaske. Efter at have erfaret hvad Makuta havde gjort, fulgte Ekimu og Vogterne ham til Hovedstaden for at standse ham.

Da Makuta iførte sig sin nye maske, tog den kontrol over ham og fik øen til at starte med at falde fra hinanden. Ekimu angreb ham og slog masken af hans ansigt, hvilket udløste en trykbølge, der fik begge Maskemagere til at falde i en dyb søvn. Sammenstødet slog også hans egen Skabelsesmaske af hans ansigt og spredte den sammen med de Gyldne Kraftmasker ud over hele Okoto.

Ekimus krop blev til sidst fundet af Vogterne, som hørte Helteprofetien blive hvisket fra den. De lagde hans krop i en sarkofag og pyntede hans ansigt med en ny maske, indtil Skabelsesmasken kunne blive returneret til ham.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki