FANDOM

Okoto var øen, hvor Maskemagerne og Vogterne levede og hvor Toaerne begyndte på deres på søgen efter Kraftmaskerne.

Historie Edit

Indbyggerne på Okoto, Vogterne og Maskemagerne levede i harmoni på én gang. Efter slaget mellem Ekimu og Makuta, blev øen alvorligt beskadiget og Maskemagerne faldt i uendelig slummer. Skabelsesmasken, maske af kontrol, og maske af ultimativ magt blev spredt og forblev skjult for beboerne i lang tid. Senere ankom Toaerne, for at forberede sig på at finde maskerne og genoprette ro og orden på øen.

Geografi Edit

Okoto var en miljømæssigt forskelligartet ø, med seks forskellige miljøer, der svarer til de seks Vogteres elementer, groft delt af en bjergkæde. Hver område var hjemsted for en landsbys Vogter. Andetsteds på Okoto var ruinerne af en gammel by, bevogtet af Kranieedderkoppernes Mester.

Isens Område Edit

I nord var en frossen tundra, hvor Isens Vogter og hans folk gjorde deres hjem.

Stenens Område Edit

I vest, støder direkte op til tundraen, var en ørken, hjem til Stenens Vogter.

Jordens Område Edit

Sydvest var landet over de underjordiske huler, hvor Jordens Vogter drives en krystal mine.

Ildens Område Edit

En smal kile af jord i den sydlige del var vulkansk, hjem til Ildens Vogter og byder på en vulkansk krater og lava søen.

Junglens Område Edit

I sydøst var et stort, tæt jungle, hvorigennem floder flød ned fra bjergene ud til havet. Junglens Vogter havde en landsby der.

Vandets Område Edit

I øst var en vandig region med mange vandløb, søer og bugter, samt nogle små holme. Vandets Vogter boede her i en undersøisk landsby nær en oceanisk krater.

Tidstemplet Edit

Templet af tid var en stor rektangulær monolit byder på en central pendul, der svingede ind og ud af tårnet. Inde var en cirkulær kammer, hvor Vogterne gentog Helteprofetien og hidkaldte Toaerne.

Skabelsestemplet Edit

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki